Franczyza to ostatnimi czasy bardzo popularny model biznesowy, który niegdyś kojarzył się tylko i wyłącznie z branżą spożywczą. Obecnie stosowany jest już w wielu innych gałęziach gospodarki i branżach takich jak gastronomiczna, finansowa, odzieżowa, czy fitness. Zakłada on współpracę dwóch stron: franczyzobiorcy, czyli przedsiębiorcy, który decyduje się na prowadzenie działalności gospodarczej pod szyldem marki oraz franczyzodawcy, czyli właściciela tejże właśnie marki. Każdy, chcąc stawiać pierwsze kroki w biznesie, może zdecydować się właśnie na franczyzę, wykupując od podmiotu licencję oraz spełniając wszelkie założone koncepcje i strategie działania marki, w zamian otrzymując liczne benefity.
Zdecydowanie dobrym pomysłem jest prowadzenie siłowni w ramach franczyzy, zamiast decydowanie się na otwarcie własnej. Jest to o wiele większe ułatwienie, gdyż franczyzobiorca jako podopieczny może liczyć na pomoc w różnych kwestiach, takich jak, chociażby pozyskiwanie klientów, doradztwo w doborze sprzętu na siłownię, doradztwo marketingowe i wiele innych udogodnień. Otrzymuje również komplet wyposażenia i materiałów do promocji np. stronę internetową, banery, ulotki, szyldy itd. Branża fitness od lat cieszy się dużą popularnością i zapotrzebowaniem, ze względu na rosnącą ilość chętnych, dbających o swoje zdrowie i aktywnych fizycznie. Tym bardziej, warto zdecydować się właśnie na prowadzenie siłowni w modelu franczyzowym, gdzie marka zazwyczaj cieszy się już pewniejszą, bardziej ugruntowaną pozycją na rynku.