Gdy klient odwiedza nasz sklep, osiągamy już połowę sukcesu. Aby został w nim nieco dłużej i zainteresował się towarem, a następnie go kupił, kluczowe jest zadbanie o to, by dobrze czuł się w lokalu. Umożliwi to przede wszystkim odpowiednio przemyślana i atrakcyjna ekspozycja asortymentu. Dzięki kilku prostym zabiegom oraz elementom wyposażenia wnętrz będziemy mogli skutecznie wyeksponować określone produkty, ułatwić do nich dostęp oraz sprawić, że znajdą się w zasięgu wzroku i ręki konsumentów.
Pierwszą podstawową zasadą jest umieszczanie w centralnej części sklepu towaru, na którego sprzedaży zależy nam najbardziej. Najlepiej wykorzystać do tego kartonowe lub metalowe standy, które będą wyróżniać się swoim wyglądem i przykuwać uwagę już od pierwszej chwili, w której dana osoba znajdzie się w sklepie. Można zapoznać się z nimi przeglądając ofertę marki Best-line.
Druga zasada to zachowanie właściwej przestrzeni, która umożliwi konsumentom swobodny dostęp do półek i towaru. Gdy tego zabraknie, nietrudno będzie o zniecierpliwienie i rezygnację z robienia zakupów. Dbajmy także o porządek w naszym asortymencie. Regularnie kontrolujmy, czy określone artykuły znajdują się we właściwych miejscach i nie zostały pomieszane z innymi. Mogłoby to bowiem wywołać dezorientację i frustrację u klientów. Jeśli prowadzimy sklep odzieżowy, koniecznie zaopatrzmy się w manekiny. To istotna zasada – zaprezentowanie ubrań na sylwetce zauważalnie zwiększa szanse na to, że klient dokona transakcji.