Celem każdego sklepu jest sprzedanie jak największej ilości produktów. Aby to osiągnąć, trzeba koniecznie zadbać o właściwą ekspozycję towarów, tak aby pokazać klientowi ich zalety i skłonić go do zakupu. Ta zasada dotyczy zarówno punktów oferujących artykuły spożywcze, jak i przemysłowe czy elektroniczne. Czasem wystarczy odpowiednie pudełko (te specjalistyczne można zamówić na http://art-box.com.pl/oferta.php), kiedy indziej sprawdzi się odpowiednie zamieszczenie produktu na półce. W niniejszym artykule zostaną przedstawione najważniejsze sposoby na atrakcyjną, a przede wszystkim skuteczną prezentację wszelkich wyrobów.
Zasady, które powinien wprowadzić w życie każdy sprzedawca
Jedną z podstawowych zasad dotyczących prezentacji produktów jest tzw. multifacing, czyli umiejętne zapełnianie sklepowych półek. Chodzi o to, aby układać towary w liniach, przy czym w jednej koniecznie muszą się znaleźć przynajmniej trzy sztuki danego towaru. Pomiędzy tymi liniami należy natomiast zachować niewielką przerwę, a na samym środku umieścić wyroby z najwyższą marżą, na których zarabia się zdecydowanie najwięcej.
Kolejną skuteczną metodą jest cross-selling – inaczej sprzedaż krzyżowa. Polega to na tym, że półki z najlepiej schodzącymi produktami warto ustawiać w bliskiej odległości od tych, które cieszą się mniejszym powodzeniem (np. słone przekąski obok półki z piwem). Warto również postawić na oryginalne i atrakcyjne opakowania, które przyciągają wzrok i zachęcają do zakupu. Ma je w swojej ofercie m.in. producent opakowań w Poznaniu.
Inne użyteczne wskazówki to:
– porządek na półkach – staranne rozłożenie towarów i duża czystość
– dobre oznakowanie – ceny i informacje o promocjach powinny być jednoznaczne i przykuwać uwagę
– porządek między poszczególnymi regałami – m.in. czysta podłoga, brak palet, drabin czy innych przedmiotów utrudniających klientom poruszanie się po sklepie