Gry komputerowe są w oficjalnej terminologii określane jako gry wideo. Nazwa ta określa wszystkie gry elektroniczne, których wspólną cechą jest wyświetlanie akcji na ekranie telewizora lub monitora. Powszechnie uważa się branżę produkcji gier komputerowych za dziedzinę niezwykle dochodową. Ale aby naprawdę zrozumieć co się kryje za powyższym stwierdzeniem należy przyjrzeć się konkretnym danym. Przychody światowe sektora gier wideo w roku 2014 osiągnęły 81,5 mld. USD. To wartość dwukrotnie przewyższająca wartość przychodów branży filmowej w roku 2013. W roku 2015 branża gier wideo osiągnęła 91,5 mld. USD, w roku 2018 – 134,9 mld. USD.
W roku 2017 przychód w UE wynosił 13990 mln USD, w roku 2018 15327 mln USD, w roku 2019 17087 mln USD. Rok 2020 to 20990 mln USD. Prognoza na rok 2021 jest bezpieczna i określa spodziewany przychód w krajach Uni Europejskiej na 23 528 mln USD. Co daje ponad 12% wzrostu w porównaniu z rokiem 2020. Zważywszy na to, iż zmiana przychodu pomiędzy rokiem 2020 a 2019 była o wiele większa perspektywy branży są bardzo optymistyczne.
Rok 2020 – rok światowej pandemii – przyniósł dynamiczny rozwój branży gier. Gry komputerowe definitywnie przestały być postrzegane jako niszowy produkt, forma marnowania czasu lub ucieczki w świat wirtualny osób stanowiących nieznaczącą część populacji. Gry wideo to obecnie powszechnie akceptowalna, modna forma spędzania wolnego czasu, grupująca całe społeczeństwa.
Szacuje się, że co najmniej w 75% amerykańskich domów jest przynajmniej jedno urządzenie stosowane do grania w gry wideo. Średni wiek graczy wynosi od 35 do 44 lat, a wielu graczy przekroczyło wiek emerytalny – 46% mężczyzn i 63% kobiet powyżej 65 lat gra w gry wideo od dziesięciu lat lub krócej.
W roku 2021 największym rynkiem zbytu będą Chiny (prognoza – 49313 mln USD), na drugim miejscu plasują się USA (prognozowane 30370 mln USD przychodu). Do roku 2025 europejski rynek gier ma wzrosnąć do kwoty 32660 mln USD. Liczba użytkowników ma wynieść w roku 2021 w UE 366,7 milionów. Penetracja użytkowników w roku 2021 wyniesie 23,7%, do roku 2025 ma wzrosnąć do 48,2%. Średni przychód na użytkownika w UE wyniesie 62,31 USD. Gry komputerowe, jak wyraźnie widać po spektakularnych sukcesach polskich firm, to produkt globalny. Producent nie jest ograniczony do rynku lokalnego. Dobra gra ma szansę zdobyć rynki na całym świecie. Do zdobycia tych rynków należy zrobić tylko jeden krok – odpowiednie tłumaczenie produktu polskiego, na dany język odbiorcy.
Podobnie jest z produktami, które osiągnęły sukces w innych krajach. Jeżeli dana gra jest uznana w innych częściach świata i jeszcze nie pojawiła się w naszym kraju najwyższy czas to zmienić. Z ofertą tłumaczeń gier na inne języki można zapoznać się na https://wordit.pl/tlumaczenia-gier.