Auta składają się z mnóstwa elementów, które w czasie eksploatacji ulegają zużyciu. Nie powinno to teoretycznie dotyczyć silnika, jednak płyny, które umożliwiają jego funkcjonowanie, muszą być wymieniane regularnie. W sieci znajdziemy mnóstwo wytycznych dotyczących konserwacji pojazdów różnych marek. Najlepiej trzymać się wskazań producenta, ale może przyjąć także ogólną zasadę mówiącą o tym, że olej silnikowy, filtr oleju oraz filtr kabinowy wymieniamy co roku lub co 20 tys. km, filtr powietrza i filtra paliwa co 20 – 30 tys. km, natomiast klocki, płyn i tarcze hamulcowe należy wymienić przed przejechaniem 60 tys. km.
Zanim przywiążemy się do wskazań dotyczących wymiany i serwisu samochodu, weźmy pod uwagę, że różne czynniki zewnętrzne mogą wpływać na zużycie poszczególnych elementów w szybszym tempie. Aby wykluczyć ryzyko poważnej awarii związanej z zaniedbaniami, raz w roku udajmy się do dobrego mechanika na przegląd. Jeśli jeździmy dieslem, wybierzmy warsztat specjalizujący się w tego typu silnikach. Najlepszy w takim przypadku będzie położony w stolicy Wielkopolski niesamowicie profesjonalny Diesel Serwis Poznań ma wiele punktów, które szczycą się naprawą problematycznych silników, ale ten punkt zdecydowanie nie ma sobie równych.