Aromamarketing – czy wpływa na proces zakupowy?

Aromamarketing, czyli marketing zapachowy zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. Jego głównym zadaniem jest wywoływanie przyjemnych skojarzeń z danym miejscem czy marką. Wpływa to na budowanie zapamiętywalności i skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów. Odpowiednio skomponowane i dobrane zapachy stosuje się nie tylko w sklepach, ale również w biurach czy innych miejscach. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. 

Jak działa aromamarketing?

Marketing sensoryczny jest metodą, która w Polsce zyskuje popularność dopiero od niedawna. Zapach pomaga budować i wzmacniać wizerunek marki, poprawia ogólną jakość obsługi klienta i znacząco zwiększa sprzedaż. Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie stosowana. Aromamarketing wykorzystuje się najczęściej w takich branżach, jak handel detaliczny, hotelarstwo czy gastronomia. Przyjemne zapachy skłaniają nie tylko do tego, aby dłużej pozostać w danym miejscu, ale również do niego często wracać. Zapach musi być jednak odpowiednio dopasowany do konkretnego miejsca, a także dyskretny. Węch jest najsilniejszym ze zmysłów, dlatego zbyt intensywne i mocne aromaty mogą wywołać odwrotny do zamierzonego efekt. W celu rozpylania zapachu najczęściej stosuje się specjalne dyfuzory, które rozmieszcza się w różnych miejscach w pomieszczeniach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *