Aromamarketing – czy wpływa na proces zakupowy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aromamarketing, czyli marketing zapachowy zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. Jego głównym zadaniem jest wywoływanie przyjemnych skojarzeń z danym miejscem czy marką. Wpływa to na budowanie zapamiętywalności i skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów. Odpowiednio skomponowane i dobrane zapachy stosuje się nie tylko w sklepach, ale również w biurach czy innych miejscach. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. 

Jak działa aromamarketing?

Marketing sensoryczny jest metodą, która w Polsce zyskuje popularność dopiero od niedawna. Zapach pomaga budować i wzmacniać wizerunek marki, poprawia ogólną jakość obsługi klienta i znacząco zwiększa sprzedaż. Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie stosowana. Aromamarketing wykorzystuje się najczęściej w takich branżach, jak handel detaliczny, hotelarstwo czy gastronomia. Przyjemne zapachy skłaniają nie tylko do tego, aby dłużej pozostać w danym miejscu, ale również do niego często wracać. Zapach musi być jednak odpowiednio dopasowany do konkretnego miejsca, a także dyskretny. Węch jest najsilniejszym ze zmysłów, dlatego zbyt intensywne i mocne aromaty mogą wywołać odwrotny do zamierzonego efekt. W celu rozpylania zapachu najczęściej stosuje się specjalne dyfuzory, które rozmieszcza się w różnych miejscach w pomieszczeniach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Najczęstsze awarie wózków widłowych – na co należy uważać?
Najczęstsze awarie wózków widłowych – na co należy uważać?
W magazynach, halach produkcyjnych czy też na placach przeznaczonych do składowania materiałów i towarów wykorzystywane są różne urządzenia transportowe. Zdecydowanie […]
Z jakich usług można najczęściej skorzystać w poradniach medycznych?
Z jakich usług można najczęściej skorzystać w poradniach medycznych?
Oferta prywatnych poradni medycznych w naszym kraju z dnia na dzień jest coraz szersza. Nic dziwnego — coraz więcej naszych […]
Linie wysokiego napięcia i słupy energetyczne – z jakimi kwestiami wiąże się ich zakładanie
Linie wysokiego napięcia i słupy energetyczne – z jakimi kwestiami wiąże się ich zakładanie
Prawny aspekt prac energetycznych  Zakładanie linii energetycznych wysokiego napięcia związane jest z koniecznością dostosowania się do wielu kwestii prawnych. Przed […]