Fizyka to trudny, a przez to często nielubiany przedmiot. Trudno się dziwić – do jego pełnego zrozumienia potrzebna jest dobra znajomość matematyki, a omawianie abstrakcyjnych liczb i zagadnień nie pomaga w polubieniu lekcji. Przez to tylko nieliczni wychodzą ze szkoły z przekonaniem, że coś wiedzą z fizyki. co jest ogromną stratą dla nauki, bo przedmiot ten, choć początkowo trudny do zrozumienia, zajmuje się tak fascynującymi zagadnieniami jak czarne dziury, odległe planety i świat kwantowy. Jak więc zainteresować uczniów tym tematem?
To, co zniechęca uczniów do nauki fizyki, to długie, skomplikowane wzory i zawiłe definicje. Oczywiście znajdują się one w podstawie programowej i nie sposób ich nie uczyć, jednak warto zadbać o to, by przed przejściem do wzorów zainteresować młodzież samym tematem. W tym celu przydadzą się pomoce naukowe z fizyki, na których można przeprowadzić doświadczenia, ale także na bieżąco tłumaczyć poszczególne zagadnienia. Dobrze jest także pamiętać, że nowe i nieznane sprzęty często sprawiają, że uczniowie się wycofują i niechętnie angażują w lekcję, dlatego też trzeba koniecznie zapewnić na zajęciach luźną atmosferę, zachęcać do zadawania pytań i na tym etapie nie stawiać ocen za złe odpowiedzi.
Wśród pomocy dydaktycznych znajdziemy także plansze informacyjne, które mogą sprawdzić się jako podsumowanie zajęć, a także zestawy foliogramów czy inne narzędzia multimedialne. Są one dodatkową atrakcją na lekcjach, warto więc z nich korzystać, by zainteresować jak najwięcej uczniów.