W samochodzie znajduje się cała masa łożysk. Zwykle nie zastanawiamy się nad ich rolą, która jest absolutnie fundamentalna. Pozwalają bowiem na to, by swobodnie mogły obracać się koła, jednocześnie utrzymując na sobie całą masę auta. Przypominamy sobie o łożyskach dopiero wtedy, gdy któreś z nich ulegnie uszkodzeniu. Wtedy słyszymy głośny szum, który narasta wraz z szybkością jazdy, lub prędkością obrotową silnika. Wszystko zależy od tego, które łożysko uległo uszkodzeniu.
Trzeba od razu przyznać, że gdyby nie wynaleziono łożysk, nigdy nie powstałby też samochody. Inaczej bardzo trudno byłoby wprawić w ruch koła, umożliwić im obracanie się z bardzo dużą prędkością w czasie szybkiej jazdy i jednocześnie sprawić, by były w stanie utrzymać na sobie masę kilkuset kilogramów. Tu właśnie wykorzystywane są łożyska kulkowe, będące jednym z najpopularniejszych typów. Posiadają dwie bieżnie – zewnętrzną i wewnętrzną. Pierwsza przytwierdzona jest do nieruchomego elementu podwozia, druga natomiast do piasty koła. Pomiędzy bieżniami mamy smar oraz kulki, co umożliwia obrót, minimalizuje opory toczenia oraz umożliwia przeniesienie bardzo dużej masy.
Jak wspomnieliśmy na początku, samochód posiada całe mnóstwo łożysk różnego typu. Oprócz tych, które obsługują koła, mamy je również w silniku, skrzyni biegów, wale napędowym, dyferencjale. Zdarza się, że w jednym z powyższych podzespołów auta znajdują się ich dziesiątki. Ostatecznie są montowane także w urządzeniach peryferyjnych, takich jak alternator, pompa wspomagania, sprężarka klimatyzacji, pompa cieczy chłodzącej. Trudno znaleźć obracający się element, bez współpracującego z nim łożyska Szczecin jako jedno z dużych miast, umożliwia nam zakup części zamiennych do aut w mnóstwie sklepów. Jeżeli więc któreś łożysko zawiedzie, bez problemu będziemy mogli dostać nowe.