B2B to skrót od Business-to-Business, natomiast B2C to skrót od Business-to-Consumer. Akronim B2B opisuje transakcję biznesową, w której dwie firmy wchodzą w interakcję. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkt innej firmie, będzie to uznane za transakcję B2B. Jednakże, jeśli sprzedajesz produkt indywidualnemu konsumentowi, będzie to uważane za transakcję B2C.
Marketing B2B koncentruje się na firmach, które sprzedają produkty lub usługi bezpośrednio innym firmom, a nie konsumentom. Te firmy stanowią 80% światowego PKB i obejmują producentów, dystrybutorów, hurtowników, sprzedawców detalicznych i usługodawców.
Marketing B2B jest bardziej złożony niż marketing B2C, ponieważ angażuje wielu interesariuszy, takich jak zespoły sprzedaży, działy IT i działy finansowe. Cykl sprzedaży jest dłuższy, a w proces decyzyjny zaangażowanych jest znacznie więcej osób.
Marketing B2C jest skierowany do konsumentów w przeciwieństwie do przedsiębiorstw. Ten rodzaj marketingu obejmuje produkty takie jak odzież, artykuły spożywcze i napoje sprzedawane bezpośrednio konsumentom za pośrednictwem punktów sprzedaży detalicznej, takich jak sklepy spożywcze lub sklepy internetowe.
Marketing B2C jest również znany jako marketing konsumencki lub marketing bezpośredni. Wiąże się z relacjami jeden do jednego z klientami i wykorzystuje strategie, takie jak e-mail, media społecznościowe i reklama display, aby do nich dotrzeć.
Jeśli potrzebujesz odpowiedniego narzędzia to koniecznie zajrzyj na: https://omnicommerce.pl/sklep-internetowy-b2c/.