Spersonalizowana odzież jest jedną z form reklamy i sposobem na zaakcentowanie identyfikacji wizualnej firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw inwestuje w stroje dla pracowników opatrzone odpowiednim logotypem. Zależnie do charakteru działalności mogą to być eleganckie koszule z haftem, bluzy z nadrukiem lub dodatkowe akcesoria takie jak czapki czy torby. Tego rodzaju aplikacje różnią się nie tylko sposobem ich wykonywania, ale także trwałością i ostatecznym efektem estetycznym.
Najbliższa tradycji metoda znakowania to niewątpliwie haft komputerowy. Przygotowany w odpowiednim formacie graficznym projekt przenoszony jest do programu, w którym precyzyjnie ustala się przebieg pracy igieł. Tak opracowany wzór aplikowany jest na odzież za pośrednictwem hafciarek, których zasięg działania pozwala na wykonywanie oznaczeń również w miejscach skrajnych jak kołnierzyki czy też mankiety, ale także pojedynczych naszywek. Alternatywę tych autonomicznych wytworów stanowią obecnie naklejki 3d cechujące się łatwością przymocowania. Haft z uwagi na wieloletnią historię uznawany jest jednak za najbardziej gustowną formę zdobienia. Niekiedy odpowiednia procedura uwarunkowana jest ze względu na materiał, z którego dany element garderoby został wykonany. Taka sytuacja ma miejsce między innymi w przypadku polarów, które z racji charakterystycznej puszystości podlegają działaniom bazującym na niciach.
Wykorzystywana do wykonywania nadruków prasa termotransferowa, której zadaniem jest wgrzanie wyciętego w folii flex lub flock wzoru na powierzchnię produktu z uwagi na wysoką temperaturę i nacisk wyklucza ten rodzaj odzieży, jednak idealnie sprawdza się w przypadku wszelkiego typu koszulek, bluz lub kurtek. Najtańszą i najbardziej powszechną praktyką jest oparty na szablonach i specjalistycznych farbach sitodruk. Jego zastosowanie rekomenduje się dla dużych nakładów oraz chęci uzyskania nadruku o bogatej gamie kolorystycznej. Decydując się na konkretny patent warto skonsultować swój pomysł z profesjonalną firmą, ponieważ w roboczych bezrękawnikach z logo istotą będzie trwałość użytego surowca, natomiast w przypadku garderoby bankierów dominantę stanowi aspekt wizualny.