Aromamarketing – czy wpływa na proces zakupowy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aromamarketing, czyli marketing zapachowy zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. Jego głównym zadaniem jest wywoływanie przyjemnych skojarzeń z danym miejscem czy marką. Wpływa to na budowanie zapamiętywalności i skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów. Odpowiednio skomponowane i dobrane zapachy stosuje się nie tylko w sklepach, ale również w biurach czy innych miejscach. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. 

Jak działa aromamarketing?

Marketing sensoryczny jest metodą, która w Polsce zyskuje popularność dopiero od niedawna. Zapach pomaga budować i wzmacniać wizerunek marki, poprawia ogólną jakość obsługi klienta i znacząco zwiększa sprzedaż. Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie stosowana. Aromamarketing wykorzystuje się najczęściej w takich branżach, jak handel detaliczny, hotelarstwo czy gastronomia. Przyjemne zapachy skłaniają nie tylko do tego, aby dłużej pozostać w danym miejscu, ale również do niego często wracać. Zapach musi być jednak odpowiednio dopasowany do konkretnego miejsca, a także dyskretny. Węch jest najsilniejszym ze zmysłów, dlatego zbyt intensywne i mocne aromaty mogą wywołać odwrotny do zamierzonego efekt. W celu rozpylania zapachu najczęściej stosuje się specjalne dyfuzory, które rozmieszcza się w różnych miejscach w pomieszczeniach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Budowa czy kupno domu – na co warto się zdecydować?
Budowa czy kupno domu – na co warto się zdecydować?
Własny dom to marzenie niemal każdej rodziny. Nie zawsze jednak istnieją warunki, by zdecydować się na budowę – na drodze […]
Jakie cechy posiada dobra strona internetowa?
Jakie cechy posiada dobra strona internetowa?
Dziś część naszego życia przeniesiona jest do Internetu. Nic więc zatem dziwnego, że wszyscy starają się dysponować naprawdę bardzo dobrą […]
Z jakich materiałów produkuje się dywany?
Z jakich materiałów produkuje się dywany?
Dywan to zdecydowanie jeden z najstarszych elementów dekoracyjnych przeznaczonych do domu. Właściwie dobrany stanowi niezwykle praktyczny, a jednocześnie efektowny dodatek […]