Aromamarketing – czy wpływa na proces zakupowy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aromamarketing, czyli marketing zapachowy zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. Jego głównym zadaniem jest wywoływanie przyjemnych skojarzeń z danym miejscem czy marką. Wpływa to na budowanie zapamiętywalności i skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów. Odpowiednio skomponowane i dobrane zapachy stosuje się nie tylko w sklepach, ale również w biurach czy innych miejscach. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. 

Jak działa aromamarketing?

Marketing sensoryczny jest metodą, która w Polsce zyskuje popularność dopiero od niedawna. Zapach pomaga budować i wzmacniać wizerunek marki, poprawia ogólną jakość obsługi klienta i znacząco zwiększa sprzedaż. Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie stosowana. Aromamarketing wykorzystuje się najczęściej w takich branżach, jak handel detaliczny, hotelarstwo czy gastronomia. Przyjemne zapachy skłaniają nie tylko do tego, aby dłużej pozostać w danym miejscu, ale również do niego często wracać. Zapach musi być jednak odpowiednio dopasowany do konkretnego miejsca, a także dyskretny. Węch jest najsilniejszym ze zmysłów, dlatego zbyt intensywne i mocne aromaty mogą wywołać odwrotny do zamierzonego efekt. W celu rozpylania zapachu najczęściej stosuje się specjalne dyfuzory, które rozmieszcza się w różnych miejscach w pomieszczeniach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Zegarki dla aktywnych – w co powinni zainwestować sportowcy?
Zegarki dla aktywnych – w co powinni zainwestować sportowcy?
Nowoczesne gadżety łączą w sobie atrakcyjny styl i wysoką funkcjonalność. W takim wydaniu można dobrać rozmaite dodatki, które będą świetnie […]
Jakie akcesoria warto mieć przy posiadaniu telefonu?
Jakie akcesoria warto mieć przy posiadaniu telefonu?
Decydując się na telefon warto, jest od razu go odpowiednio zabezpieczyć. Dzięki temu taki telefon będzie mógł bez żadnych szkód […]
Czego nie może zabraknąć w żadnej restauracji?
Czego nie może zabraknąć w żadnej restauracji?
Restauracja to miejsce, na działanie którego składa się wiele czynników. Poza doskonałą obsługą, wykwalifikowanymi szefami kuchni, ładnym wystrojem oraz daniami […]