Aromamarketing – czy wpływa na proces zakupowy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Aromamarketing, czyli marketing zapachowy zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu. Jego głównym zadaniem jest wywoływanie przyjemnych skojarzeń z danym miejscem czy marką. Wpływa to na budowanie zapamiętywalności i skutecznie pomaga zdobyć nowych klientów. Odpowiednio skomponowane i dobrane zapachy stosuje się nie tylko w sklepach, ale również w biurach czy innych miejscach. Warto bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu. 

Jak działa aromamarketing?

Marketing sensoryczny jest metodą, która w Polsce zyskuje popularność dopiero od niedawna. Zapach pomaga budować i wzmacniać wizerunek marki, poprawia ogólną jakość obsługi klienta i znacząco zwiększa sprzedaż. Nic więc dziwnego, że jest tak chętnie stosowana. Aromamarketing wykorzystuje się najczęściej w takich branżach, jak handel detaliczny, hotelarstwo czy gastronomia. Przyjemne zapachy skłaniają nie tylko do tego, aby dłużej pozostać w danym miejscu, ale również do niego często wracać. Zapach musi być jednak odpowiednio dopasowany do konkretnego miejsca, a także dyskretny. Węch jest najsilniejszym ze zmysłów, dlatego zbyt intensywne i mocne aromaty mogą wywołać odwrotny do zamierzonego efekt. W celu rozpylania zapachu najczęściej stosuje się specjalne dyfuzory, które rozmieszcza się w różnych miejscach w pomieszczeniach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Jak wprowadzać styl wiktoriański do wnętrz?
Jak wprowadzać styl wiktoriański do wnętrz?
Chcąc mieć niepowtarzalne wnętrze, warto znaleźć styl, jaki nas wyraża, ale też będzie nam się podobał przez długie lata. W […]
Jak przewozić ciepłą i zimną żywność?
Jak przewozić ciepłą i zimną żywność?
Nie zawsze mamy czas na przygotowanie posiłku. Dlatego tak wielu z nas zamawia gotowe dania w restauracji. W ten sposób […]
Jakie kierunki kształcenia oferują szkoły policealne?
Jakie kierunki kształcenia oferują szkoły policealne?
Czym kierować się przy wyborze kierunku? Ukończyłeś liceum i nie masz pomysłu na siebie? A może nie udało ci się […]