Samochód wydaje się być prostą maszyną, ale tak naprawdę jest on bardzo skomplikowany pod względem budowy, co przyzna każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją. Jego działanie opiera się na efektywnej współpracy wielu układów, a także zespołów elementów. Do tych drugich zalicza się przede wszystkim zawieszenie łączące koła z podwoziem i nadwoziem pojazdu. Jego zadaniem jest przenoszenie sił powstających na styku koła z nawierzchnią, na bryłę nadwozia. Zapewnia to odpowiednią stateczność i sterowność pojazdu oraz pozytywnie wpływa na komfort jazdy. Co ważne, można się spotkać z różnymi rodzajami zawieszenia, a jednym z nich jest zawieszenie gwintowane. Co warto o nim wiedzieć?
Zawieszenie gwintowane jest projektowane i montowane przez specjalistów, których ofertę możemy znaleźć na stronie: https://eibach.pl/page/zawieszenia-gwintowane-eibach-pro-street-s/. Specjalizują się oni w samochodach sportowych, stąd też można się domyślić, że tego typu zawieszenie spotkamy głównie w takich autach. Umożliwia ono regulację wysokości nadwozia, a bardziej zaawansowane jego odmiany pozwalają nawet na ustawienie sztywności. Dzięki niemu można zatem znacząco poprawić trakcję samochodu, w tym przyczepność i prowadzenie. Ma to szczególne znaczenie podczas szybkiej jazdy, jaką najczęściej lubią właściciele sportowych modeli. Sama budowa takiego zawieszenia jest dość prosta, ponieważ składa się ono z czterech zestawów resorujących. Każdy z nich z kolei to zwyczajny zespół złożony ze sprężyny i ustawionego w jej środku amortyzatora.