Muzeum to miejsce, które większości osób słusznie kojarzy się z gromadzeniem, przechowywaniem oraz udostępnianiem zwiedzającym różnych cennych zbiorów czy kolekcji (m.in. obrazów, rzeźb, instalacji itp.). W ostatnich latach można zauważyć pewną ewolucję funkcjonowania tych miejsc, polegającą na pojawianiu się wewnątrz nowoczesnych rozwiązań multimedialnych, w znacznym stopniu ułatwiających oraz uprzyjemniających oglądanie ekspozycji. Przykładem są choćby kioski multimedialne, do tej pory montowane głównie w galeriach handlowych i miejscach użyteczności publicznej.
W nowoczesnych muzeach znajduje się wiele sprzętów multimedialnych i rozwiązań z dziedziny nowych technologii. Przykładem są choćby rozwijane ekrany mgłowe, stanowiska z hologramem, oryginalne ścianki ekspozycyjne z podświetleniem, specjalne makiety z funkcją mappingu 3D, gogle wirtualnej rzeczywistości (VR), stanowiska audio oraz projekcyjne, interaktywna podłoga, stoły multimedialne, a także stanowiska z technologią kinect. Na szczególną uwagę zasługują jednak kioski multimedialne. Urządzenia te pozwalają poprzez dotyk wchodzić w interakcję z cyfrowymi materiałami, np. obrazami wielkich mistrzów.
Ich największą zaletą jest szybki dostęp do pożądanych treści, a także intuicyjna oraz niezbyt skomplikowana obsługa, co powoduje, że bez problemu skorzystają z nich również dzieci czy osoby starsze. Kioski są często elementami większej całości. Mamy tutaj na myśli system digital signage, obejmujący przede wszystkim różnego rodzaju wyświetlacze elektroniczne. Ich celem jest dostarczanie osobom zwiedzającym muzeum odpowiednich treści w dużej ilości, które można dowolnie zmieniać za pomocą pilota albo przycisków znajdujących na programatorze.