Jeszcze do niedawna skuter był synonimem pojazdu używanego głównie przez mieszkańców południa Europy, którzy z jego pomocą stosunkowo szybko docierali do pracy. Dzisiaj natomiast coraz częściej można zobaczyć ten sprzęt na ulicach polskich miast, ponieważ stał się łatwo dostępny, a jego ceny znacznie spadły. Dla jednych skuter to styl życia, dla innych zaś konieczność w zakorkowanym mieście. Warto jednak podkreślić, że wymaga on regularnego serwisowania. Najważniejsze podzespoły i części kupimy np. w tym sklepie: https://www.czesci-moto.pl/k363,dla-motocykla-hamulce-pompy-hamulcowe.html.
Właściciele skuterów powinni dbać o swoje pojazdy, a jednym z kluczowych elementów owej troski jest dobre traktowanie silnika. Pamiętajmy o tym, że jeżdżenie na maksymalnej prędkości znacznie skraca żywotność tego podzespołu, skutkując m.in. wysoką ciepłotą obudowy czy różnymi zatarciami w skali mikro. Koniecznie powinniśmy również pozwalać naszemu silnikowi na odpoczynek, zwłaszcza w trakcie długiej jazdy oraz w wyjątkowo upalne dni. Kolejnym istotnym składnikiem dbania o skuter jest powstrzymywanie się od pseudo kaskaderskich popisów, takich jak choćby jazda na jednym kole, bardzo ostre hamowanie czy poruszanie się po trudnym terenie. Jeśli bowiem dysponujemy standardowym sprzętem, który nie jest do tego przystosowany, wówczas nadmiernie eksploatujemy wszelkie podzespoły — zwłaszcza łożysko, zawieszenie, klocki hamulcowe i okładziny. Tego typu jazda naraża nas na dodatkowe koszty związane z naprawą. Ostatnim elementem troski o skuter są regularne przeglądy techniczne. W ich trakcie powinny zostać wymienione oleje i płyny, a także zużyte części na zupełnie nowe. Jeśli chodzi o części do skutera 4t, który jest ostatnio jednym z najchętniej kupowanych przez Polaków, to zaopatrzymy się w nie w większości profesjonalnych serwisów motoryzacyjnych i hurtowni.