Tajemniczy pacjent – Czy wiedziałeś, kim jest?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Tajemniczy pacjent to osoba, u której zdiagnozowano chorobę, ale której nazwisko i inne informacje identyfikacyjne są utrzymywane w tajemnicy. Celem tej praktyki jest ochrona prywatności pacjenta, jak również zapobieganie ujawnieniu jego tożsamości innym osobom, które są zagrożone tą samą chorobą.

Gdzie się to stosuje?

Praktyka ta jest powszechna w badaniach klinicznych nowych leków i terapii. Na przykład, jeśli firma farmaceutyczna chce przetestować nowy lek na raka, często rekrutuje pacjentów ze szpitali lub klinik, które nie mają jeszcze dostępu do leku. Jeśli lek okaże się obiecujący w tych wstępnych testach, może zostać przedłożony do zatwierdzenia przez organy regulacyjne, takie jak Food and Drug Administration (FDA).

Terapia standardowa

Aby organy regulacyjne zatwierdziły wniosek o nowy lek, muszą być najpierw przekonane, że jest on bezpieczny i skuteczny. Jednym ze sposobów, w jaki to robią, jest porównanie go z istniejącym leczeniem (zwanym „terapią standardową”), które może obejmować inne leki lub terapie, które przeszły już szeroko zakrojone testy przed zatwierdzeniem przez organy regulacyjne. FDA zwykle wymaga dwóch lub więcej randomizowanych badań kontrolowanych przed zatwierdzeniem każdego nowego leku lub protokołu leczenia.

Jedno z tych badań może być przeprowadzone na tajemniczym pacjencie – osobie, u której zdiagnozowano raka, ale która nie wie, jaki rodzaj leczenia jej podano. Robi się to w celu utrzymania leczenia w tajemnicy przed pacjentem, który w przeciwnym razie mógłby zmienić swoje zachowanie w oparciu o tę wiedzę. FDA wymaga, aby wszyscy pacjenci byli informowani o swojej diagnozie i przepisanym leczeniu przed wyrażeniem zgody na udział w tych badaniach.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W jakie urządzenia należy wyposażyć nowo powstały gabinet okulistyczny?
W jakie urządzenia należy wyposażyć nowo powstały gabinet okulistyczny?
Wymagający klienci cenią sobie wysoki poziom obsługi. Stąd nie tylko firmy, ale także inne sektory działalności starają się zaproponować jak […]
Starannie przygotowane opakowania – ważny element strategii marketingowej
Starannie przygotowane opakowania – ważny element strategii marketingowej
Opakowanie produktu ma ogromne znaczenie w strategii marketingowej. To właśnie ono jest pierwszym elementem, jaki widzi klient podczas zakupów. Opakowanie […]
Namiot na imprezy – wynajem czy kupno?
Namiot na imprezy – wynajem czy kupno?
Namioty na imprezach sprawdzają się rewelacyjnie. Komunie, wesela, rodzinne uroczystości, a także imprezy miejskie byłyby bez nich zupełnie inne. Namioty […]