Ludzie ubierają się do pracy bardzo różnie, co jest zależne od rodzaju wykonywanego zawodu, a także miejsca, w którym realizuje się swoje zadania. Oczywiste jest, że osoby pracujące fizycznie na linii produkcyjnej, na budowie czy w magazynie muszą nosić specjalne ubrania robocze, mające zapewnić bezpieczeństwo, pełną swobodę ruchów oraz wygodę. Zupełnie inaczej jest jednak z osobami pracującymi na przykład w biurach, które, choć mogą mieć z góry narzucone zasady ubierania się, z reguły tworzą swoje stylizacje na własną rękę. Jest to odpowiedzialne zadanie, ponieważ wybór ubioru do pracy może wpływać na to, jak będzie się odbieranym przez otoczenie. Ubiór może decydować o pewności siebie, a także samopoczuciu, dlatego też do jego wyboru trzeba podejść naprawdę na poważnie. Na czym się skupić podczas tworzenia stylizacji do pracy?
Tak jak zostało wspomniane, ubiór wpływa na to, jak inni ludzie odbierają daną osobę. Jeżeli ubiór będzie dobrze dobrany pod względem dopasowania poszczególnych jego elementów i ich rozmiarów, schludny oraz w pewnym stopniu oryginalny, wówczas można liczyć na to, że pierwsze wrażenie współpracowników czy klientów po spotkaniu będzie pozytywne. To z kolei może skutkować zwiększeniem pewności siebie i poprawą samopoczucia, a co za tym idzie, lepszą efektywnością w budowaniu relacji i wykonywaniu swojej pracy. Właśnie ze względu na to wybór ubrania do pracy jest tak istotny. Chcąc się go podjąć we właściwy sposób, należy pamiętać o tym, aby ubrania były w pełni komfortowe i wykonane z wysokiej jakości materiałów. Trzeba wziąć również pod uwagę tzw. dress code w biznesie, tym bardziej, jeśli będzie on na poważnie obowiązywał w miejscu pracy.