Dieta pełna witamin, czyli co jeść, by wzmocnić odporność?

Zbliżający się okres jesienno–zimowy zawsze wiąże się ze zwiększoną ilością przeziębień i zachorowań. Aby uchronić się przed niechcianymi dolegliwościami, warto naturalnie wzmacniać swój organizm. Ludzki układ odpornościowy jest pewnego rodzaju tarczą, która osłania przed szkodliwymi czynnikami pochodzącymi zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Odporność każdego człowieka jest inna i zależy m.in. od ogólnej kondycji, sprawności, poziomu stresu, a nawet genetyki. Najlepszym sposobem na naturalne zwiększenie odporności jest zbilansowana, bogata w pewne wartości odżywcze dieta.

Pamiętaj o owocach i warzywach

W czasie tych chłodniejszych pór roku dostęp do wielu warzyw i owoców zostaje dość mocno ograniczony, jednak nie zmienia to faktu, że i tak warto po nie sięgać. To właśnie w tych produktach znajduje się najwięcej naturalnej witaminy C i karotenu, których nie może zabraknąć w codziennej diecie. Z owoców warto wybierać kiwi, cytrynę i pomarańcze, które w Polsce dostępne są głównie właśnie zimą. Dobre warzywa to na przykład marchew, szpinak, kalafior, papryka oraz brukselka.

Jogurty, ryby i kiszonki

Dobra i zdrowa dieta powinna być przede wszystkim zbilansowana i skupiona na wszystkich rodzajach wartości spożywczych. Warto dostarczać organizmowi nie tylko węglowodany, ale także białka i zdrowe tłuszcze. Wielu ludzi nie spożywa wystarczającej ilości witamin i składników mineralnych, bo nie zwracają uwagi na to, co jedzą. Dla osób, które chcą się zdrowo odżywiać, a nie do końca się na tym znają, fajnym rozwiązaniem może być wykupienie. diety pudełkowej. Odpowiedni catering, z którego ofertą możemy spotkać się na stronie https://www.kapitan-cook.pl/, gwarantuje dostęp do zbilansowanej diety dopasowanej do wszystkich potrzeb ludzkiego organizmu.

Fermentowane mleczne produkty, takie jak jogurty czy maślanki bardzo dobrze wpływają na florę bakteryjną znajdującą się w jelitach – nie bez powodu lekarze tak często zalecają jogurty, gdy przepisują antybiotyki. Podobną funkcję pełnią tzw. kiszonki, które dodatkowo są bogate w bardzo duże ilości witaminy C. Warto jeść także ryby, które są pełne zdrowych, nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Częste jedzenie ryb morskich korzystnie wzmacnia układ immunologiczny i chroni organizm przed wieloma dolegliwościami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy × cztery =