Jak rejestrować czas pracy?

/
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W Polsce wymiar czasu pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy. Wielu pracowników bardzo dba o to, aby nie zostawać w pracy nawet o kilka minut dłużej każdego dnia. Warto jednak wspomnieć także o pracownikach, którzy notorycznie spóźniają się do pracy o 5,10 czy 15 minut. Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że nie są to duże spóźnienia – jednak zsumowanie ich wszystkich na przestrzeni miesiąca, może złożyć się nawet na 5 godzin, które zostały wyjęte z czasu pracy! Co w ciągu roku przekłada się na 60 godzin pracy!

Kto skorzysta z rejestracji czasu pracy?

Instalując systemy RCP w firmie, skorzystają z tego rozwiązania zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Według statystyk, notorycznie do pracy spóźnia się aż 20% pracowników, co łącznie kosztuje polskich pracodawców nawet 12,5 miliona złotych rocznie. Jednak wbrew pozorom nie jest to tylko problem pracodawców – cierpią na tym również pracownicy, którzy stawiają się w pracy na czas, a którzy nie są w stanie zacząć wykonywania swoich obowiązków należycie do momentu przyjścia do pracy osób spóźnionych.

A w jaki sposób działa system RCP? Przeważnie jest to urządzenie, które odczytuje kartę pracowniczą, linie papilarne, bądź tęczówkę oka lub każe wpisać specjalny pin za każdym razem, gdy pracownik melduje się i wymeldowuje z pracy. Takie urządzenia są bardzo zaawansowane technologicznie dzięki czemu świetnie usprawniają funkcjonowanie firmy i pozwalają na odejście od podpisywania papierowej listy obecności.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Lampki rowerowe – na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?
Lampki rowerowe – na co zwrócić uwagę przy ich wyborze?
Do podstawowego wyposażenia każdego jednośladu zalicza się lampki rowerowe. Na rynku można spotkać się z różnego rodzaju produktami, które potrafią […]
Skórzane portfele – moda, która nie przemija
Skórzane portfele – moda, która nie przemija
Podobnie jak w wielu kategoriach, tak i wśród portfeli pojawiają się okresowe trendy czy modele, które cieszą się popularnością tylko […]
Atrakcyjna ekspozycja asortymentu – podstawowe zasady
Atrakcyjna ekspozycja asortymentu – podstawowe zasady
Gdy klient odwiedza nasz sklep, osiągamy już połowę sukcesu. Aby został w nim nieco dłużej i zainteresował się towarem, a […]